2011-03-06

Det är alltid underhållande att se innebandy på gotland division 2, herrar. Domarna bjuder verkligen på sig själva. Jag har ett exempel på hur "bra" dom kan vara. Igår, när Adam spelade, hade motståndarna gjort mål, en i Visborg blev arg och sköt upp bollen på läktaren. Domarna sa till honom lugnt först att inte göra om det. Han sa okej. Sedan sa domarna till honom att hämta bollen. Alla blev lite förvirrade och förstod inte vad som hände. Domarna skrek att "hade han skjutit upp bollen på läktaren skulle han minsann gå och hämta den". Han började gå och hämta den, då ville domarna sätta igång spelet medans han var iväg. Det skulle alltså vara tekning och domarna sa "Nu kör vi grabbar". Den i Visborg som skulle teka stod bara still och liksom "väntade" tills han som hämtade bollen skulle komma tillbaka. Då blir domarna lite frustrerade och blåser frislag till motståndarna.. spelet satte alltså inte igång efter mål med tekning, utan med frislag. hehe. skrattretande.

Igår mötte vi Mora, vi förlorade med 4-3. Jag var inne på två bakåt, första och andra bytet. I andra bytet var det jag som assisterade dom typ. Självförtroendet är på topp...
Idag mötte vi Falun, vi vann efter sudden med 6-5. Idag gick det bättre för mig, gick 1+. Milla gjorde 3 mål, det var bra. Falun är i slutspel. Och i kvarten ska vi möta KAIS MORA! dom kom tvåa och valde oss, det var väldigt oväntat och ganska oförståligt. Jossan blev rätt frustrerad.  

Imorgon är det skola, inte så taggad.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0