2011-12-06

sexan har precis brunnit ner på ljuset och jag och adam har sett sjätte avsnittet av julkalendern. nu gjorde vi ett dramatiskt byte till playa del sol..

snart ska vi gå på stan och kolla lite julklappar!! och en sak till, det snöar!! yesss. men det är för varmt för att den ska ligga kvar :(

ikväll ska vi ha träningsmatch mot gotlands distriktslag pojkar 15. jag undrar hur det kommer bli. jag undrar varför det ska vara så att vilken sport det än handlar om så är killar bättre. skjuter hårdare, springer snabbare, är starkadre. den killen som är klenast är andå starkare än mig, den som springer långsammast är ändå snabbare än mig och den som skjuter sämst skjuter ändå bättre än mig. orättvis.
jag och adam har diskuterat lite. han säger att han är bättre än mig på innebandy. och ja, det är han. om vi skulle spela en mot en mot varandra så hade han vunnit lätt. men om man jämför honom med andra killar och mig med andra tjejer. då är jag bättre! för han spelar i allsvenskan och jag i elitserien. haha!! i och för sig så är vi båda bänkisar, men ändå. och jag vet inte hur det är med konkurrensen bland killar jämfört med tjejer men ändå. och sen tror jag att hade vi inte varit på gotland så hade jag inte spelat i elitserien. men jag är ändå bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0