091127

jag är hemma idag. vaknade tjugo i åtta imorse, alarmet hade inte ringt eftersom min mobil är helt död..
jag orkade inte gå upp och jag mådde inte så bra. jag är hut trött som helst även fast jag sovit i nästan 12 timmar. hmm. 
ikväll åker jag hem till dalhem.

på söndag är det första advent och snart är det jul! häromkvällen när jag och camilla var ute och gick var det julpyntat i varenda skyltfönster. jag tycker det är så himla mysigt. nu vill jag ha snö!
jag väntar med spänning tills den första december då årets julkalender börjar! hoppas den är bra.
jag vill börja handla julklappar!
och jag längtar ihjäl mig till julafton.
 
såhär brukar den 24 december se ut hos familjen Ruthström:
man blir väckt av mamma eller pappa runt nio. då har de gömt en julklapp någonstans i rummet som man får leta efter, sedan öppna. sen går man runt till varje syskon och kollar vad de fått. vi ser sista avsnittet av julkalendern.
sen äter vi frukost, hela familjen. efter det blir det lite olika, pappa och issa brukar vara ute och fixa i stallet. mamma och mormor börjar med maten. jag brukar leka i snön (om det är snö) med min lillebror.
vi säger alltid att maten ska vara klar och vi ska äta vid ett. men det blir alltid senare, hihi. vi har dukat med våra jultallrikar i salen. hela familjen + mormor slår sig ner. vi äter alltid sjukt länge, knappt så vi hinner fixa bort allt tills klockan blir tre. men när klockan är tre så sitter alla mätta och glada framför tv:n och kollar kalle anka. sedan "kan du vissla, johanna". fast det brukar typ bara vara jag som ser den för alla andra har somnat.
på senare tid har vi också hunnit med att se karl-bertils jul. men när klockan är ungefär åtta samlas alla i salen igen, runt granen och pappa delar ut julklapparna.
runt tio, när alla är nöjda och glada äter vi gröt. då har även vår "låtsasmorfar" hippen tillkommit.
sen kommer vi i säng ungefär vid tolv.



efter jul åker vi med laget och spelar storvreta cup. det ska bli så jävla kul!
när vi kommer tillbaka är det nyår! vad händer då?
någon vecka därpå fyller jag 18!! vad händer då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0