VALBORGMÄSSOAFTON

klockan åtta stod jag utanför apoteket och väntade på att bli insläppt. då tänkte jag såhär, vad gör jag om tolv timmar?
det kan jag berätta nu!

när jag slöt klockan fyra mötte jag issa, sara och linda på stan. jag hade sett lite på en klänning på vero moda och tänkte springa ner och köpa den lite snabbt. men såklart hade dom stängt!! fifan verkligen. jag hade panik och sprang runt i varenda affär som ännu var öppen. tillslut hittade jag en okej klänning på vila, det fick bli den.
sara, linda och issa fick nyckeln och gick hem. jag skyndade förbi camilla för att hämta hennes skor  som jag skulle få låna innan jag också gick hem.
vi började göra oss i ordning. när alla var klara stressade vi iväg till tigris. eller jag och issa skyndade som fan. sara och linda tog det lungt eftersom linda skadat knät.
vid tigris väntade ronja, carro och amalia med våra pizzor :) vi skulle till bp och fick beskrivningen "gå rakt fram sen hör ni musiken". vi gick rakt fram, hörde musiken och såg röken från grillen. haha!
där var bp, emil, arvid, patrick, hampus, john, sebastian, buster, nån benjamin och typ 5 till som jag inte kan namnet på.
vi åt, drack och flamsade runt lite där och helt plötsligt såg jag att det kom ut någon på en balkong som ver hemskt lik min broder. jag skrek hans namn och det var han! haha, typiskt.
jag occh issa fick ett sms av honom där det stod:
akta er för grannkärringen hon kan vara rätt grinig. men festa på som fan för då kan vi också spela hög musik..
vi lydde hans råd!
när klockan var runt, åtta, nio? fan, jag har verkligen ingen aning om hur mycket klockan var men då började vi iaf gå mot öster.
jag träffade på camilla, maria och sara. camilla var jätteledsen och sa att hon satt i skiten och att vi skulle akta oss för poliser, dom var överallt!
jag fick en liten klump i magen, och kände att min kväll var förstörd! eftersom det klirrade lite om min väska..
hampus kom och försökte lugna ner mig, då stannar det en polisbil bredvid oss, och frågar hampus vad han har i kassen. jag får panik typ! jag kände mig så taskig när jag bara fortsatte gå.

tillslut kom vi till öster, där brasan var. då hade det hunnit bli mörkt och ganska kallt. jag sprang runt och var rädd för poliser och arg för att folk glodde uta helvete! (jag hittade nämligen inte mina svarta strumpbyxor så jag fick ta ett par genomskinliga. och jag antar att det såg lite kallt ut?)
vår "grupp" splittrades lite efter det där med polisen. jag hade ingen aning om vart någon var! det var lite kaos. men jag höll mig till underbara linda malm :) sedan hittade vi även carro, ronja och amalia!
utanför mcdonalds träffade vi gustav, gabbe, julle och jocke! det var trevligt. vi gick hem till mig och lämnade de en gång fulla flaskorna tomma. 
det var fest hos johan waktel och vi bestämde oss för att åka dit!
ronja och carro tog min cykel. linda skjutsade mig och amalia på moppen. svinkul!
hos johan var det inte så mycket folk jag kände, men jag hade kul ändå! :D  träffade adam dahlberg :)
halv tolv var vi tvugna att vara därifrån för hans föräldrar skulle komma hem. jag tror carro ronja och amalia for iväg till gråbo. jag och linda åkte hem till mig. vi bytte om till lite varmare kläder och gick upp till öster. där träffade vi issa och sara. jag ringde även till RONJA MALMROS och sa grattis. eftersom hon fyllde 16 år! :D äntligen hade jag koll på vart alla var!
vi satt på mcdonalds. där träffade vi adam, jennifer och linnea bland annat! :D dom sa att vi skulle hänga med till malin. jag var tveksam.
sara var tvungen att åke hem. vi sa hejdå och hon gick.
sedan gick jag, emil, issa, arvid, bp, buster, sebastian och karro (tror jag) hem till mig så jag kunde byta om igen. sen gick vi till malin! men vi stannade inte länge.
istället skulle vi dra vidare till gråbo. fast först förbi bp och hämta en cykel. men vi kom aldrig till gråbo. vi fastnade hos bp. haha, arvid tog sig några återställare, släppte ut det onda och vi garvade som fan. alla var rätt trötta.
jag har ingen aning om hur mycket klockan var nu heller men jag, issa, emil och arvid började iaf gå hemmåt.
att gå hem med arvid återställarn och emil pissarn är en upplevelse kan jag säga! :D
arvid på mcdonalds:
- Jag vill ha en mcflurry.
- Tyvärr, glassmaskinen är slut.
- Okej, då tar jag en glass med topping.
BRA ARVID! x)
arvids rekommenderade oss att se lejonkugen tre. hans favoritfilm. han gav oss en replik ur filmen och det var det sista vi fick höra av arvid den här kvällen.
"Timon, petar du näsan?"
"nej, det kliar på insidan" 

vi träffade på ronja och carro också. dom hade vart på gråbo och haft jättekul verkade det dom :)
när klockan var runt fyra var vi hemma, jag och issa. jag tog en kopp te och macka. var döhungrig! sen bums i säng.
jag hade i alla fall hur kul som helst hela kvällen! :)

klockan var väl ungefär 13 minuter över 8 när jag vaknar av att issa skriker. Helvete, FAN! jag frågar vad det är. hon säger att klockan är 13 över 8. jag förstår inte riktikgt vad hon menar. då säger hon, eller gick bussen nio? jaaa!
så, vid nio drar issa och jag somnar om.
jag vaknar igen vid elva. sätter mig ute och äter frukost.
halv två tar jag bussen till dalhem. vi fikar lite ute i solen. sen hjälper jag, issa och aron mamma med maten. tacos! :D
efter maten lägger jag mig och sover.
vid fem åker jag och issa in till stan. för vi skulle typ träffas några stycken vid strandpromenaden. issa går till lukas och jag går hem. jag väntar på att ronja ska höra av sig när de ska gå dit, sen somnar jag. runt halv åtta vaknar jag igen. frågar issa vad som händer. hon kommer hem till mig, för vi skulle med bussen halv nio. bp och emil kommer förbi en stund, trevligt trevligt :) sen går jag och issa till bussen. det blev ingen strandpromenad för vår del :/ men hoppas alla hade trevligt :)
hemma på landet fastnade jag framför tvn, singing bee. jag blir lika irriterad på dom där jävla dansarna som står på en rund jävla grej mitt i publiken och dansar varje gång jag ser det. fifan, fatta och sitta bakom dom. jag hade blivit arg.
halv elva gick jag och la mig. eller, jag skulle egentligen se film. remember the titans, men den funkade inte :(

idag har jag sovit länge, duschat och solat. skönt som fan.
ikväll ska jag bara ta det lugnt och äta massa godis :)

nu kommer lite bilder från när vi var hos bp som jag hittade på min mobil. tror det var sara och linda som tog dom :)

         

   

Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt töntigt med alkohol

2009-05-02 @ 16:57:46
Postat av: Camilla

Fy fan vilken härlig kväll ni verkade ha! :D Tur att någon hade de iaf ;) Men du, jag sitter inte i skiten, de e lugnt(Y) <3

2009-05-02 @ 21:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0