can't you see, you belong to me?

mina damer och herrar, nu ska ni få höra om min långa superhelg :)

Torsdag
Louise hyrde film, rallybrudar, nästan hela familjen var med och såg. den var riktigt rolig :D jag lurade louise att mamma sagt att hon skulle köpa godis också, så det gjorde hon. men mamma blev inte så glad när hon kom hem med en fet godispåse för 90 kronor! haha, jag smockade i mig som fan!

Fredag
Jag vaknade runt tio, louise och jag tänkte att vi skulle sola lite men det regnade! klockan tolv åkte jag, louise, mamma och vippe in till el stado. köpte lite konfirmationspresenter och sånt.
jag stannade i stan, sara kom till mig :) vi babblade en massa först, såg lite på min småstjärnefilm och sen började vi laga mat. asgott, vi är bäst!
efter det gjorde vi oss i ordning lite, gick ner på hamnen och åt glass. det är sjukt vad glass är gott. när glassen var slut, sara hade grisat färdigt och var alldeles kladdigt på hakan så började vi röra på oss. vi gick runt lite i innerstan och yrade! hihi. alexander kyckling, mästare i cykling!

 

på vägen hem mötte vi jennifer och carro. vi frågade vad dom skulle göra ikväll, dom skulle träffa några från dalarna typ och ville att vi skulle hänga på. dom, och vi skulle bara hem först.
när vi kom hem till mig satt issa och några av hennes klasskompisar där och åt pizza (?). sara och jag såg en stund på talang medans vi smockade i oss en chipspåse. sen bar det av, ner mot hamnen.
jennifer, jennifer och carro gjorde en väldigt snygg entré när dom kom ner till hamnen. på två cyklar i full fart med polisen efter sig ;D
vi begav oss mot almedalen, cyklade runt och busade och hade oss. tillslut kom grabbarna från dalarna. hmm, nu ska vi se om jag kommer ihåg vad alla hette. Linus, Martin, Per, Rickie? fan, det var två till. kommer inte ihååååg namnen!
jag vet inte vad vi gjorde egentligen, yrade runt och babblade och skrattade?
juste, lina, niclas och nån till kom också sen. och august! han var galen och badade! iiiiskallt. men han fick ju 70 kronor för det. haha.
efter ännu mer yrande kom emil, patrick, bp, jesper, arvid och adam. tror det var alla. asså, jag har dåligt minne och blandar ihop allt. vet inte i vilken ordning nånting kom, men vi var i alla fall hemma hos august sen sprang vi runt på stan resten av kvällen typ? vi var förbi hampus en stund på bingeby också.
pojkarna från dalarna, jennifer och några skulle ner tll hamnen och hämta sina cyklar, jag och sara vände när vi kom på att vi inte behövde gå med dit för vi hade inga cyklar. vi började gå uppåt igen. då möter vi kristian, gustav och dom. dom såg rätt arga ut och frågade var jennifer var. jag sa att hon snart var påväg hem, att hon bara skulle hämta sin cykel. dom gick ner mot hamnen och jag vettifan vad som hände där. och jag orkar inte förklara varför dom var arga.
jag, sara och jesper började gå hemåt.
klockan var runt tre när jag och sara kom hem. vi åt och pratade lite, sen var det sängen som gällde.
kvällen var lyckad och bjöd på många skratt :)

Lördag
jag och sara klev ur våra sängar när klockan var kvart över ett (!). efter en lång frukost kom vi på att vi egentligen skulle ha sett fotboll klockan tolv, men det var ju försent nu. så vi tog varsin dusch och slöade massa, satt framför datorn och tvn.
jennifer kom också. klockan fem var vi på gutavallen och skulle se fotboll. men det sög, så vi gick och satt oss i almedalen och pratade lite. sen vidare till hamnen och sen skulle jennifer hem och äta. jag och sara gick också hem.
sen pratade vi lite med lina, som var vid august och vi gick dit. där var också johanna :D och löken och matilda. kul kul.
vi var där ett tag och det droppade in mer och mer folk. bland annat jesper, emil, hampus och bp.
lite senare gick jag, sara, johanna, lina, matilda och löken för att möta pojkarna från dalarna :)
när vi kom tillbaka skulle alla gå igen. och den här kvällen var lite mer svår att komma ihåg när vi gjorde vad för vi sprang ut och in till august lägenhet minst 17 gånger! ett tag var vi påväg till gråbo. och det var folk som skulle slåss med dom från dalarna och massa. nej hu vilken kaos det var.
tillslut kunde dom från dalarna i alla fall komma ut ur lägenheten utan att bli nerslagna, vi tog massa omvägar för att hämta deras cyklar. och sen kunde dom få cykla hem i lugn och ro.
vi blev kvar i almedalen ett tag, sen gick vi hem till august. igen. då blev det kaos igen, för det var massa argt folk påväg ut till kneippbyn, där dom från dalarna bodde. det blev endel telefonsamtal och tårar ;) sen tror jag det fixade sig.
efter ett tag satt allihopa och garvade så vi fick ont i magen åt august. när vi lugnat ner oss lite gick vi ut och det var nog meningen att vi skulle gå hem, men vi hamnade på mcdonalds ett tag.
vid tre var jag och sara hemma, då gick vi direkt i säng. eller, sara var inte trött så hon satt och babblade medans jag försökte sova ;)

Söndag
halv nio ringde klockan! jag packade ihop lite grejer och begav mig till bussen. även sara packade ihop sitt och gick hem till sin mormor.
när jag kom hem till dalhem åt jag frukost och började göra mig i ordning för issas konfirmation. eller det var inte den riktiga konfirmationen, det var bara nån förgrej typ.
vid tolv satt vi i alla fall i kyrkan. alla var jättefina verkligen :) åh, vi sjöng "den blomstertid nu kommer" och den får mig verkligen att tänka på sommar! wiie.
efter kyrkan åt vi oss mätta på smörgåstårta i bygdegården. mums!
jag tog en massa bilder, dom kommer säkert issa ladda upp någonstans. jag orkar just nu inte lägga över dom från kameran, det får hon göra.

nu har jag kramp i armen.
ska snart bli skjutsad till stan. ser fram emot att få gå och lägga mig och sova!
   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0