Snälla, snälla..


Lördagen började braaaa, en fetinglång sovmorgon och sen in till stan för att först vänta på sara och sen åka till ishallen! :) där var det då självklart hockey. Kul att se, trots endel skador ;) men i slutet av andra perioden beslöt jag och sara oss för att gå till södervärn för att kolla dm, hatmatchen mellan Visby IBK och Follingbo som det ryktats om hela dagen! vi hade fått information om att den skulle börja halv tre, så jag och sara i stort sätt sprang hela vägen från ishallen till södervärn för att hinna i tid. så kommer vi dit, och så börjar matchen såklart inte förrens halv fyra! vi kände oss dumma ett tag. men det gick över.
lite efter fyra var vi i ishallen igen! den här gången slapp vi springa. det var hockey som gällde igen, den här gången var issa också med och såg :) det var en spännande match och lagom när tårna frusit och näsan blitt knallröd var det slut och vi (jag, issa, sara) började traska hemmåt. eller först till maxi och köpa goodis :D sen åt vi, som alltid, på mcdonalds. och efter det var det dags för melodifastivalen! :D emil och julius gjorde oss sällskap :) det började ju bra, man  fick skrattattack när bidrag nummer 2 sjöng! hon sjöng ordet snälla 20 gånger, sara räknade ;)
alltså, jag förstår inte hur hon kan stå på scenen och vara helt seriös? det går ju inte att hålla sig för skratt när man ser hennes dampviftningar och grimaser. helt stört vad hon var kass. 
OCH DET SOM JAG BLIR HELT GALET ARG PÅ ÄR HUR SVENSKA FOLKET KAN SITTA OCH RÖSTA PÅ HENNE!
hur tänkte ni där liksom?
och sen vinnaren? hur faan tänkte ni där? neej, melodifestivalen har spårat ur!   

jaja, efter vinnaren korats och jag fått ännu en chock så begav vi oss till ronja :D där bjöds det på hembakad supergod sockerkaka och lite senare även några intima lekar. :D 
framåt tre var vi väl hemma igen och hittade den oöppnade chipspåsen som vi smockade i oss innan vi somnade. 

Vi satt klockan på elva på söndagmorgon, egentligen skulle jag och sara vart med och spelat en match med a-laget men motståndarna lämnade vo så det blev inget. fan, jag som verkligen ville :( men skitsamma, då fick vi tid att se ännu en hockeymatch istället :D
eftermiddagen spenderade jag i södervärnshallen där det var finaler i dm. damernas blev ganska tråkig! men det gick hett till i herrarnas final, och vi satt och hoppades på straffar. det hade ju vart grymt kul att se. men istället vinner IBK i förlängningen :/ men glada blev dom! 
på kvällen åkte jag hem till dalhem och sov där :) 

Och nu sitter jag här och ska börja byta om. snart är det träning! :D 
idag hade jag tänkt att jag skulle gå direkt hem efter skolan och bara soooova, men istället blev det en heldag på öster med camilla. men sånt är trevligt det med :) 

jag är blir så sjukt nervös bara jag hör datumet 21! för då ska vi spela SERIEFINAL mot huddinge. och det är verkligen vinna eller försvinna! nej gud, jag kommer verkligen inte kunna stå på benen på lördag! 

nu ska jag gå. 
fast juste! ADAM. 
vem är det mest synd om i skogen? - Myrstackarna. 

/ olivia 



   

Kommentarer
Postat av: ladis

Klockrent!!

2009-03-17 @ 20:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0