you're the only one that i want!

ohoj vad länge sen det var jag skrev. men jag har liksom inte tänk på det, har tydligen inte haft tid bara. men det ska vi ändra på nu.

FREDAG
tog bussen som går till roma på morgonen, sen från roma till stan. hem och göra mig i ordning. och så börjar regnet bara ösa ner utanför, det dundrar på hela taket. jag och camilla tar skydd under ett paraply så gott det går och vandrar på till skolan. kvart i  tio är vi i klassrummet där ungefär halva klassen sitter. vi väntar på andra halvan som kommer vid typ tio. börje pratar en stund sen går vi till aulan. vi missade sången! :( i aulan pratar rektorn en massa. sen sjunger vi "den blomster tid" och sen var det slut. herregud, ett helt år av gymnasiet har redan gått. stört fort. 
jag och camilla ville fira lite så vi gick och köpte choklad :D sen gick vi hemåt. 
när jag kom hem började jag städa ur lite, plocka ihop alla kläder och sådär. sen packade jag ner ungefär allt i olika väskor och kassar. mamma och issa kom och hjälpte till. när klockan var ungefär fem var allting borta typ. lite sorgligt.

och nu till min skolavslutningskväll. den blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. men den började bra! (bilder finns på facebook)
klockan sex gick jag hem till camilla. vi började göra oss i ordning för kvällen. viggin kom också :) 
lite senare var vi hos bp. det var kul! :D runt tio var vi tvugna att lämna lägenheten så inte grannarna skulle bli arga. haha, utanför träffar vi ett par med en hund. dom stannar och pratar och gör massa trix med hunden. alla verkligen beundrade den där jävla hunden. barkley, eller vad hette den? "det går lättare att säga efter två öl" sa ägaren. 
vi diskuterade och planerade och kom fram till att vi skulle gå förbi gråbo sen ner till almedalen. men det blev aldrig så, jag vet inte varför. men vi gick i alla fall direkt till almedalen. på vägen ner är bp lite väl dragen och virrig. ungdomsgruppen kommer, men vi går där ifrån. och då skrek alla att dom troligtvis skulle ringa polisen. jag, camilla och viggin tog det säkra före det osäkra och la ur vår kära dricka i en buske i hamnbacken. sen gick vi en liten omväg ner till almedalen. när vi tillslut kom dit var det ganska fattigt med folk. 
vi började gå mot mcdonalds. där träffade jag massor med trevligt folk. men kvällen kändes så värdelös när vi bara satt där, så gott som nyktra och visste inte vart vi skulle ta vägen eller hitta på. hampus fixade ett glasspaket, så tillslut gick jag, camilla, viggin och hampus hem till camilla och smockade i oss det. sen gick jag hem. pratade en stund med ronjiiis. sen sovdags. 

LÖRDAG 
Upp ganska tidigt, halv tio. få skjuts av aron ut till stenkyrka. vi skulle på nån jävla utbildningsgrejs för att vi ska vara ledare på fotbollsskolan. lite surt att det var just den här dagen. men men.
det höll på fram till fyra. och jag var väl i alla fall lite klokare när jag åkte där ifrån.
aron hämtade oss i stan och vi åkte vidare hem till honom för att städa hans lägenhet. vi gjorde det inte för att vara snälla, utan för att vi fick betalt.
vi kom hem till dalhem rätt sent. vi åt godis och såg film. mysigt :)
sen var det bara att hoppa i duschen, sen i säng.

SÖNDAG
Upp halv åtta. åkte ut till stånga för att spela pärk. med louises lag. louise var inte med. camilla var med. det var frampärk som gällde. jag skulle vara pärkkarl. herregud.
och för er som inte förstår er på pärk så ska man i alla fall som pärkkarl slå bollen på volley vilket är väldigt svårt och gör hyfsat ont.
första matchen mötte vi jessica med familj. det gick dåligt för mig som fan. det var ganska jämnt men vi förlorade. jag skyller på att det var första gången nånsin jag stod där och att jag bara kunde få ut bollarna på anna.
nästa match var mot västergarn. vi vann :D sista matchen var mot burs, som alltid är värsta mardrömmen att möta. det var som den här gången också. men vi lyckades tillslut vinna! shiit. det betydde att vi vann hela gruppen. haha, med vårt superlag x)
så med en aning svullen hand och en guldmedalj runt halsen kunde jag känna mig nöjd. 
när jag kom hem sov jag, väldigt skönt. 
sen åkte jag och mamma in till stan och handlade lite. fixade det sista i lägenheten eller vad man nu ska kalla det. lämnade in nycklar och allt. tråkigt. 
sen åkte vi och hämtade louise vid flyget, hon hade vart och spelat fotboll. 
när vi kom hem grillade vi med famlijen. 
sova sova sova.

MÅNDAG
halv nio satt jag i tandläkarstolen. wihu. men det var bara koll så det var lugnt. och allt såg bra ut. bra olivia! de fixade även till lite runt mitt tandsmycke, så nu är det jättefint :) 
halv tio var jag på dalhem ip. fotbollsskola. spännande. vid tio kom alla barn, jag och hilda ska försöka lära tio och elvaåringar att spela fotboll. 
det slöt vid två, då åkte jag hem och sov. 
sen var jag, louise och issa + alla andra som ska vara ledare i sommar ute i sandviken från sex till nio för att planera sandvikenlägret. det ska bli så kul :D 
vi pratade även lite gamla minnen från förra året, alltid lika kul. 
när jag kom hem var det direkt i säng.
 
TISDAG 
fotbollsskola från tio till två. kändes lite bättre idag faktiskt :) 
sov när jag kom hem, fast det var strålande väder ute! 
klockan sex var det träning på p18. 
uppvärmning, 2 km. 
sen skulle vi springa intervaller. först ett halvt varv runt forbollsplanen, sen ett helt, sen ett och ett halvt. så höll vi på upp till tre varv. och sen neråt igen. alltså sammanlagt 9 km intervaller!!! fifan. 
men det kändes jävligt bra när vi var klara. 
hem, äta, duscha, sova. 

ONSDAG 
fotbollsskola, näst sista dagen. skönt. 
la mig ute i solen en stund när jag kom hem. sen vidare på träning som vanligt. 
vi körde lite styrkestationer, ganska kul. sen innebandy! :D fast det gick inte så bra för mig. men vi från u-laget lyckades hamna på samma lag allihop och vi vann! wiie. 
de flesta duschade där efter träningen, sen åkte vi till joda och åt mat. tevligt :) 
och nu ska jag berätta en rolig grej som hände på hemvägen! roligaste på länge alltså. 
vi åker efter en bil. i bilen sitter fyra personer. personen som sittar längst bak vänder sig om och börjar glo och vinka till oss. vi vinkar glatt tillbaka, men har ingen aning om vem människan är. han fortsätter att se på oss. när vi börjar blinka och ska svänga av mot dalhem svänger som också. när vi blinkar och ska svänga av till vidunge svänger dom också. och han har alltså suttit och tittat på oss heeela vägen. lite då och då håller han stolt upp sin burn, knäpper upp skjortan och skrattar. vi garvar ju också som fan. haha. sen håller han upp mobilen och vill visa nåt, men vi ser inte. då börjar dom skriva något på en lapp och håller upp den. det är ett telefonnummer, haha! det var väldigt svårt att se, men vi tror vi sett rätt och visar tummen upp mot dom. dom tar ner lappen och vi skickar sms. men tydligen var det fel. dom håller upp lappen igen, men det går verkligen inte att se. då stannar dom, öppnar bildörren och lägger ut lappen. sen kör dom vidare. haha! vi stannar och tar upp lappen. får rätt nummer och skickar ett sms till. hahaha. sen lurar vi dom och börjar blinka även fast vi inte ska svänga. men dom svängde in! haha! då körde vi vidare hem. de körde efter, fast förbi. trodde vi. de står i skogen på andra sidan vägen! issa skickar några sms. vi vet inte vad vi ska ta oss till så vi går in som vanligt. då åker dom ner på gården. och då gick vi ut. haha! dom skulle egentligen till slite, men följde efter oss. härligt grabbar! och så ville dom att vi skulle komma till åminne på fredag. haha! fan vad kul det var. 

nu måste jag gå och lägga mig. och ladda inför sista dagen på fotbollsskolan imorgon.  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0