the man in the mirror

i söndags samlades jag, louise, issa, sandra, adam och jocke i sandviken klockan tolv. vi började fixa och göra klart allt. klockan tre kom alla barn. 21 stycken. två dök aldrig upp och en kom utan att stå med på listan. alla fick bädda i ordning sina sängar och så, sen samlades vi och hade namnlekar och lite. och fan vad alla var jobbaiga första dagen. jag trodde allt skulle bli världens mardröm. ingen lyssnade. och jag var helt slut när vi skulle gå och lägga oss.
nästa dag, söndagen, var lite lugnare. vi hade fotbollsturnering och lite. det laget som vann fick möta oss ledare. fan vad snygga vi var! ;)
i måndags hade vi en heldag på stranden, det var skönt :) och jag badade i havet för första gången i år! det var iskallt.
på kvällen kom mamma och hämtade mig och issa, vi skulle in till stan på såndär kurs för att få sitt körkortstillstånd. det var rätt segt, men det gick bra :) helt plötsligt ringde valdis mig och sa att han ville träffa mig och prata, i högst 20 minuter. jag fick panik. vad hade jag nu gjort? men så kommer han där, så söt som han är, och ger mig ett paket glass. för förra säsongen hade han lovat på en träning att det laget som vann skulle få glass. fan vad glad jag blev :) halv tio var vi tillbaka i sandviken.
det var redan tisdag och halva veckan var överstökad. vi hade sjukamp och stafetter hela dagen. skiiitkul.
på onsdagen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde på dagen. men jag tror det var då vi ledare flummade som fan och dansade och sjöng massa. det finns tyvärr massa bilder och filmer på det. på kvällen hade vi i alla fall spökstig. alltid lika spännande och alltid lika kul att trösta gråtande, rädda barn. 
torsdagen började med en sovmorgon, frukost och bad. sen efter lunch hade vi lite gutniska lekar och kalas för ett barn som fyllde år. på kvällen var det dags för disco! lite stelt i början, som alltid. men sen kom alla igång ;) det var sista kvällen och man kände verkligen hur mycket man tycker om alla barnen. 
vi städade hela fredagen och sen hade vi en liten prisutdelning och tårtätning med barn och föräldrar. det kändes så skönt men ändå tomt när alla hade åkt. 
den här veckan har varit otroligt rolig, det blev blod, svett och tårar, men framför allt en hel del skratt! tack alla underbart härliga barn och de andra ledarna! :D  
jag tror jocke kommer lägga ut massa bilder på facebook, hoppas. 

igår, fredag, när jag kom hem var jag helt slut verkligen! la mig och sov lite. och tog det bara lugnt hela kvällen. idag, lördag, har jag varit på willys och jobbat. för att tjäna pengar till laget typ. det var ganska kul :) egentligen skulle jag varit på säve och gjort massa fystester med a-laget, men eftersom jag inte tränat på hela veckan så kände jag mig inte så taggad till det.
ikväll ska jag vara hemma och äta massa godis och sova. imorgon ska jag ligga ute och steka i solen. och på måndag blir det en trip till staden med camilla om det blir som vi tänkt :) sen ska jag träna med u-laget! ska bli kuuuuul :D 

i torsdags natt fick jag ett sms, från en väldigt oväntad person. man kan ju undra vad personen vill. nu liksom?   

när jag först fick höra att michael jacksson var död trodde jag inte på det. jag trodde han gjorde så för att det skulle bli lite prat runt honom innan alla hans konserter i london. men nu är jag nästan övertydag allstå. och det är sorgligt, att han är typ död. synd bara att han såg ut som stryk. han var så mycket sötare innan alla operationer och skit.  

nu har jag äntligen snart skickat iväg min mobil på lagning. men ah, nu så bara dör den gamla jag haft istället också hela tiden! jävla skit :(  så bli inte förvånad om jag inte svarar på sms.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0