reason to cry

Måndag
jag åt paj. sen var jag ute och sprang. men det gick inge bra. för det första hade jag håll. för det andra fick jag typ inge luft och för det fucking tredje kunde jag inte springa för det gör så ont i nån jävla muskelfan bak i mitt lår och ner mot knät. ahhhh, vad arg jag blir. jag var tvungen att vända tidigare än planerat.

halv sju åkte jag och issa in till stan, mötte johanna, mathilda och sara vid busstationen. vi gick ner mot hamnen, det var tänkt att vi skulle äta på joda. men det var ju fullt, som vi anat, så vi gick vidare. vi satt oss vid ett bord på nån resturang jag glömt namnet på och beställde pizza. gott! vi hade utsikt över alla båtar och en full sliskig gubbe som stod och dansade på en av båtarna. underhållande.
vi satt och spanade folk och pratade ganska länge. men sen när sara gnällt klart och johanna blivit sugen på glass gick vi till glassbaren och köpte oss varsin glass. gott det med! vi gick runt lite i stan. mycket trevligt. jag träffade på camilla, vi hade lite att berätta för varandra. när camilla gått till bussen började vi röra på oss igen. gick förbi bilen som delar ut redbull och fick varsin. slutstationen blev nån terassgrej vid kallis. där hände det mycket på den timmen vi satt där. sara snubblade över snöret, johanna lättate på trycket, två fulla tjejer kom och "socialicerade" sig med oss, en kille bad om en pincett som han skulle ha till att hålla upp snoppen, johanna fick in en klockren kommentar till en grabb med solglasögon. ja jissus. det var kul. 
vid elva blev mathilda, johanna och sara hämtade. jag och issa gick mot hamnen där vi skulle bli hämtade av louise. där träffade vi emil, hampus och några. trevligt. sen kom louise. och även adam, som vi skulle skjutsa hem.
jag somnade gott.

Tisdag
vaknade av att jag fick sms, från en väldigt glad vän. det smittade av sig och jag blev så glad för hennes skull.
efter frukosten badade jag i vår kära pool, det var skönt som fan. sen solade jag en stund. efter det var det mat, sedan efterrätt. sen lite lek i trädgården med bror och syster. haha. och sen blev det ett dopp till.
jag fick sms, av samma vän. fast den här gången var hon i nöd och väldigt ledsen. jag skyndade över till henne på racercykeln. jag vet att jag är dålig på att trösta och komma med bra svar, men när en vän är i nöd ställer man upp! och jag vet att hon hade gjort det för mig. efter en liten promenad gick vi in och gjorde smoothie och åt toblerone. jag tror jag kan komma med en sammanfattning: Killar är skit! och dom som iaf har nåt klokt i huvet är upptagna. fan, livet är hårt.
men du ska veta min vän, att du kan alltid prata med mig. jag finns om du vill.

asså, nu kom titaniclåten och fifan vad jag fick tårar i ögonen. jag hatar kärlek och död och hemska saker. varför kan inte allt bara vara bra?

imorgon känner jag på mig att det kommer bli en toppendag, för den ska spenderas med camilla! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Morgon ska bli bäst <3 Omg, baalen! <3

2009-07-14 @ 23:35:36
Postat av: Anonym

matilda:)

2009-07-15 @ 18:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0