091229

Storvreta Cup 

gick upp tidigt, fixade frukost och åkte till båten. där väntade hela laget och våran resa kunde börja :) på båten åt vi frukost, sen gick jag issa ronja och jennifer iväg och sov. framme i nynäs väntade en buss som skulle ta oss till uppsala, det tog ungefär 2 timmar. när vi kom fram till skolan vi skulle bo på la vi iordnong våra grejer sen gick vi och åt. efter det sov vi och sen åt igen. haha. sen var det dags för match! jag var hur nervös som helst men också väldigt taggad. jag fick spela med jessica och issa. vi mötte hagunda som är ett lag som spelar i div.1. (vi spelar i div.2) och det var jämnt. men vi, eller jaggjorde en tabbe och släppte in mål i pp.. så vi förlorade med 2-1. inte kul alls. 
vi åkte tillbaka till skolan och åt lite till, sen åkte vi och såg junoirlagets match. dom förlorade. 
sen var det dags för match igen. vi skulle egentligen spelat 23.40. men klockan hann väl bli 12 innan vi kom igång. det var ett finskt lag som stod för motståndet och det var jämnt även i den här matchen. jag var hur trött och seg som helst kände jag. hängde inte med alls. men jag gjorde iallafall ett mål! :D och vi lyckades vinna matchen, med 3-2. vi skyndade in i duschen och sedan tillbaka till skolan. vi kom inte i säng förrens typ 3. 

nästa morgon gick vi upp vid nio och åt frukost. natten var ganska spännande, det var ganska kallt även fast vi låg 22 stycken på luftmadrasser i ett litet klassrum. hmm..? och sen hade iett inbrottslarm satt igång för att några hade tydligen haft fest. haha, helt stört. men iallafall. efter frukosten sov vi igen. halv tolv vaknade vi igen och gick och åt lunch. klockan två spelade vi match igen. mot råsunda. det var jämnt i den här matchen också. men jag var seriöst heeeeelt lost. jag yrade bara runt och ramlade typ tre gånger bara för att mina ben inte hängde med. ännu en tabbe i pp och råsunda fick de 3 poängen vi slogs om. slutresultatet blev 4-3. jag kände mig så besviken. 
efter vi tackat för matchen och sådär kommer det fram en kvinna och säger att jag och jessica har blivit slumpvis utvalda till att göra ett DOPTEST! shiit. även 2 tjejer från det andra laget skulle vara med. vi fick gå ner i ett omklädningsrum, hon berättade hur allt skulle gå till. man skulle kissa 75 ml i en typ mugg medans hon stod och kikade i dörrspringan så att man inte fuskade. det låter hur enkelt som helst, men när man har den där pressen att man måste kissa så går det inte!! vi drack vatten tills vi mådde illa! de andra kissade lite i taget tills det blev 75 ml. medans jag på tredje försöket kissade hela 125 ml på en gång. grymt! det tog 2 timmar innan den där muggen var tillräckligt full. haha. kul att ha den erfarenheten nu ;)
när vi äntligen var klara blev det stressigt, eftersom vi inte gick vidare skulle vi åka hem. vi var klara i hallen klockan 5 och bussen gick till skolan kvart över. därefter gick bussen till nynäs vi halv sex. och jag och jessica hade inte hunnit äta, ducha eller packa! så våra lagkamrater fick packa våra grejer. och det var lugnt tänkte vi. men nej, för bussen gick inte! så vi var tvugna att ringa efter taxi, det var helt kaos. när vi sedan kom till skolan fick vi springa och äta lite snabbt och sen in i bussen. fortfarande med svettiga matchtröjor på oss.
jag sov som en stock på bussen till nynäs. vi fick en hytt på båten där vi kunde duscha, riktigt skönt. båtresan hem var lugn och det blev mycket skratt. jag tycker om mitt lag :) 
jag har haft jättekul! men allt har gått så snabbt och det är lite tråkigt. 
en jobbig grej: det finska laget, som vi vann mot, vann mot hagunda, som vi förlorade mot, så dom gick vidare!! sen vann dom sin kvartsfinal!! sen tror jag dom förlorade semin. men vafan, det kunde lika gärna varit vii!!!


idag har jag sovit till halv ett, sen har jag varit och solat med issa ronja och jennifer. efter det gick vi hem till ronja och bara lyssnade på musik, pratade och tog det lugnt. skönt.
nu vet vi äntligen säkert vad som händer på nyår! gaaahh, vad kul det ska bli!


N U  T A G G A R  V I  F Ö R  N Y Å R !
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0