sweet fising in the sunlight!

endast personer som var med denna helg förstår rubriken :D

jisses vad kul det har varit alltså! nu ska jag ta allt från början till slut.

Fredag.
kvart över sex är alla på hamnen, vi packar in oss i minibussarna och kör på. efter frukosten går jag, sara och issa iväg och försöker sova men det funkar tyvärr inte när även killarnas distriktslag är på båten..
vi åker direkt från nynäs till nyköping, det tar ungefär två timmar och jag sover nästan hela vägen. i min buss satt också: Issa, Johanna, Linnea, Ronja, Lina och Erica :)
typ tolv, halv ett nånting är vi framme vid hotellet, men det är bara några som får rummen nu för alla var inte färdigstädade. vi åkte vidare till en skola för att få i oss lite mat och efter det drog vi till hallen :) vi skulle spela i något som hette stora ishallen. det var då som ni kanske förstår en ishall, där dom hade lagt en matta över isen, sen en matta till och sarg som var själva planen. läktaren var svinstor!
vi samlas, får våra skitheta vinröda matchtröjor, snackar lite hur vi ska spela och sen går vi ut och springer. alla verkade lite smånervösa men taggade! :)
kvart över fyra står vi på planen redo för att möta värmland. och det börjar bra, hur bra som helst faktiskt. vi, jag, gör mål i boxplay i första perioden! helt sjukt vad glada vi blev alltså! jag bara ställde mig där med armarna rakt upp i luften och skrek! sen kom alla och skrek ännu mer. sara var helt galen, stog mitt framför mig, stirrade in i mina ögon och skrek utahelvete: FAAN VAD BRA NI ÄR. NI ÄR SÅ JÄVLA BRA. FAN VAD BRA OLIVIA. SÅ JÄVLA BRA., det var typ hon. ;) aahh feeling :D vi hade ju aldrig ens tänkt på att vi skulle göra det första målet, att vi skulle göra det i boxplay eller att vi skulle göra målöverhuvudtaget. haha!
i andra och tredje perioden var vi inte alls lika bra, eller så var det värmland som var bra. och vi kämpade på allt vi kunde, men förlorade tillslut med 7-3.  

efter det skulle vi egentligen åka tillbaka till hotellet och vila lite, men eftersom vi stannade och såg lite när killarna förlorade så hann vi inte. vi åkte och åt, och sen vidare till nästa hall där vi skulle börja spela 21.30. alla kände sig nog lite sega och trötta, men efter en uppfriskande promenad kunde vi gå in på planen och börja värma upp. vi skulle möta jämtland/härjedalen, valdis berättade att det var dom här vi hade störst chans att vinna mot.
efter första perioden stod det 2-0 till oss. efter andra 3-2 tror jag. och i tredje bel det riktigt spännande! det blev lika och vi låg under ett tag, innan vi tillslut vann med 7-5 :D jag gjorde 4 av målen :)
det går inte att förklara den glädjen alla hade när slutsignalen tjöt! VI HADE GJORT VÄRLDSHISTORIA! gotland har aldrig förut vunnit en match i sm, på tjejsidan. så det var helt fantastiskt! :D
nöjda och glada åkte vi tillbaka till hotellet, duschade och sov. jag delade rum med issa.

Lördag.
klockan åtta åt vi en härligt god frukost på hotellet, vid tio åkte vi iväg till hallen och klockan elva var det dags för match igen! den här gången mot västerbotten. vi började på tre femmor, skulle backa hem och bara gå på kontringar. jag tyckte det började ganska bra men efter första låg vi under med 2-0. vi fortsatte att försöka så gott vi kunde, men det räckte visst inte. vi förlorade mid 8-1, sara gjorde vårat mål. i de sista två perioderna sög jag allt som går att suga.
vi åker och äter, sen hem till hotellet och vilar.

sen var det dags att ta lagfoto och enskild bild. hoppas dom blev bra! 
kvart över fyra börjar sista matchen i gruppsepeln, mot örebro. som slått jämtland/härjedalen med 10-1, värmland med 7-3 och västerbotten med 4-3. jag tänkte bara shit. vi hade chans att gå vidare om vi vann med fyra mål. vi sa till oss själva att ju jävlar kör vi! det är sista matchen och vi ska fan visa att gotland kan!
vi spelade i lilla ishallen, där planen också låg på isen. och det läckte upp vatten från den, och det gick folk och torkade längs sargen hela tiden. det var osäker om vi skulle få spela, eller om vi skulle byta hall och så. jag hängde inte riktigt med, men vi började i alla fall spela på den fuktskadade planen.
och det gick hur bra som helst för oss!! vi kunde stå emot, och vi var på deras planhalva rättmycket! efter första perioden ligger vi under med bara 1-0. och skotten på mål var 4 för oss och 6 för örebro.
vi taggar till ännu mer och går in med inställningen att det här kan vi vinna!! men 2 minuter in i andra halkar en av örebros spelare och skadar knät. domarna blåser av och vill prata med kaptenerna. de bestämmer att matchen ska avbrytas, för skaderisken. vi blir lite hmm, typ chockade. men tar det ändå ganska bra. vi går in i omklädningsrummet och pratar lite. bestämmer oss för att lägga in en protset, och be om att få spela om matchen. den gällde ju om vi skulle gå vidare eller inte!
men ledningen eller komitén eller vafan det nu var sa att det inte fanns några hallar att spela i. och sen bestämde dom att vinsten gick till örebro! HELT SJUKT ORÄTTVIST! vi hade seriöst kunnat vinna, det var ju 2 hela perioder kvar och det stod bara 1-0. fifan, vad besvikna och arga vi blev. fan verkligen! kul att vårt sm slutade såhär. ahhhh!

vi åkte och åt, köpte godis och sen tillbaka till hotellet för att bada jaccutzi! :D (stavning?) vi sprang runt där med våra vita morgonrockar och hade jätte kul :) efter det samlades nästan alla i ett hotellrum och åt godis, pratade, busringde, skrattade, pruttade och massor :D vi hade jättekul. lite senare tog vi en promenad, med byxorna så högt det gick. kort kommer snart finnas på facebook! haha. sen gick vi tillbaka in på rummet och fortsatte ha kul.
runt halv två gick jag och syrran min in på vårt rum för att sova.

Söndag.
sovmorgon till nio, frukost, bad, packning och utcheckning. sen mat och sen finaler :) tjejfinalen spelades mellan stockholm och västerbotten (som vi hade i våran grupp). vi hejade på dom, och dom vann! :)
killarnas final ver mellan stockholm och skåne. vi hejade på stockholm! för dom hade snyggast killar, plus att skånes tjejlag satt precis över oss och gapade med sin fula dialekt. stockholm utklassade!  
efter det packade vi in oss i bussarna igen och började åka hemåt, jag sov typ hela tiden nu med.
på båten hem åt vi nachotallrik, flummade, läste tidningar, gav presenter, sjöng för gry och massa :D
kul var det. och det kändes jättetråkigt att säga hejdå till alla sen :(
den här helgen gick för snabbt, men jag tror alla har haft jätteroligt. det har i alla fall jag! :D

tack allihop.
Frida Tennstedt
Gry Larsson
Johanna Vahlby
Ronja Berg
Camilla Hansson
Ida Nilsson
Annie Granström
Jessica Jakobsson
Erica "Ronny" Henriksson
Lina Ahlqvist
Isabelle Ruthström
Elin Petersson
Johanna "mökarn" Klintberg
Linnea Larsson
Jennifer Hellgren
Sara "fistekaren" Steen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0