2011-03-15

igår satt jag och mamma framför tvn och pratade lite. Det var tjugo minuter kvar tills vi skulle åka och hämta louise. Jag gick för att duscha. När jag låst in mig på toaletten hör jag hur mamma går ner för trappen, knackar på joels dörr och frågar om han har fyllt på flis i pannan. Han svarade ja. Jag hörde hur mamma gick ut genom ytterdörren (förmodligen ut till pannan). Sedan hörde jag hur hon kom in igen sprang fort som fan upp för trappen, ner för trappen, upp för trappen. Vad håller hon på med tänkte jag?
"Oliviaaaa! är du där inne?" Jag svarar ja, öppnar dörren och går ut (i endast trosor och bh). Mamma står med telefonen vid örat. Säger till mig: "Det brinner i pannrummet!!! kan du skicka ett sms till pappa som säga att han ska svara i telefonen! eller ring honom, jag måste gå ut igen. Fan, han svarar ju inte gubbjäveln. Jag är helt blockerad i huvudet, jag vet inte vad jag ska göra! jo, nu vet jag. Jag ska ösa ur!! Ring pappa!"
hon rusar ut igen. Jag skickar sms och ringer pappa. På andra försöket svarar han. Jag går ut med telefonen till Mamma, som lyckats släcka det mesta. Det brann "bara" ur en behållare, så det var inget jättefarligt. Men det var tur att hon gick ut, annars kanske det hade spridit sig. huu, vad läskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0