-

häromdagen innan jag och adam skulle gå och lägga oss tog vi en liten kvällsfika. Jag föreslog te och bullar, men bullarna var slut så det blev te och macka. Det fick mig att tänka på när vi var små.





"Te o macka" en helig fras i familjen ruthström. Ungefär varje kväll när mamma och pappa kommit hem från Granskogs (ladugården där vi hade kor) plockade vi fram te och macka. Earl Grey-te i den vitblåa tekannan som vi fortfarande har kvar och passande nog så åt vi ganska ofta tekakor till. hehe. Vi satt där runt matbordet med våra muggar, jag hade en gul, louise en lila, joel en blå, aron en röd och isabelle en vinröd tror jag. Det var väldigt mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0