Mitt 2010

Januari

Det var en mycket bra månad! Jag fyllde 18 år, mycket stort. Jag hade en väldigt lyckad 18-årsfest i Dalhems bygdegård. Haha. Dagen efter var det dock inte roligt att städa.
Månaden avslutades helt perfekt då jag blev tillsammans med Adam!


Februari

Min pappa fyllde hela 48 år! räknar ner till 50-årsfesten!
Jag gjorde mitt första krogbesök. Det var riktigt kul. Det var jag och Camilla förståss! och hon hade också åldern inne, eller? 
Jag skulle egentligen fira alla hjärtans dag med Adam och hans föräldrar på någon fin romantisk resturang. De skulle betala middag osv. men jag vågade inte! Adam fick äta med dom själv.. 
Jag hade min första körlektion (och nu nästan ett åt senare har jag ännu inte lyckats ta körkort) 


Mars

Jag flyttade ifrån kära endreväg och flyttade in ca 500 meter bort till Camilla, i källaren! 
Jag spelade 2 kvalmatcher med u-laget. Ett försök till att komma upp i div 1. Hemmamatchen var hur rolig som helst och det gick superbra. Förutom att vi förlorade med uddamålet. Förjävligt. jag grät. Bortamatchen däremot, den var tuffare. Vi fick råpisk. 
Min lillebror fyllde hela 10 år, på våffeldagen. Min mamma var påhittig och gjorde en 3-rättersmiddag med tema våfflor. 


April
  

Jag var iväg med distriktslaget och spelade innebandy, i nyköping! Vi vann förvånadsvärt 2 av fyra matcher! Såklart fick vi stockholm i våran grupp, Vi ställde upp en köttmur framför eget mål, men förlorade ändå med 11-1. vi gick inte vidare på målskillnad.. Jag fick matchens lirare av självaste u19 landslagstränaren en match! 
Jag var och såg sm-finalerna i Globen med Issa. Det var mycket trevligt. 
Jag firade Valborg, delvis på hemmafest och delvis på krogen. 


Maj
 

Adam var hemma hos mig i Dalhem för första gången.
Adam tog körkort! tack gode gud för det.
Louise åkte på "semester" med Josefin, runt i europa.
Jag var med på modevisning på borgen. Kul att ha som erfarenhet.


Juni

Började träna försäsong med a-laget. Kul, men jobbigt!!
Jag kollade på alla 91:or som tog studenten.
Vi slöt skolan, ett efterlängtat sommarlov väntade! men eftersom jag inte fått tag på något sommarjobb jobbade jag lite hemma.
Jag flyttade ut ur källaren och hem till dalhem. Camilla och jag hade hur kul som helst när vi packade och städade. hihi.
Min midsommarafton skulle vara perfekt och jag och issa skulle fira den med vänner i lickershamn. Men det blir aldrig som man tänkt sig. Det blev filmkväll i hennes pojkväns lägenhet, mys!


Juli

Jag spelade stångaspelen och vi gick upp i mästarklass. helt otroligt.
Spanien vann fotbolls-VM!
Jag hade halkkörning och det var bland det roligaste jag gjort!
Jag insåg att jag aldrig mer ska dricka fanta och rosé.


Augusti

Jag och Adam var i stockholm, vi hade det jättemysigt.
Jag var på cup i Nykvarn med a-laget, jag fick mycket speltid och det var riktigt kul!
Jag började skolan igen, sista året!
Isabelle fyllde 17.


September

Camilla fyllde 18!!
Adam åkte till lettland och camilla till cypern. Jobbig vecka!


Oktober

Jag gjorde Elitseriedebut!
Louise fyllde 21.


November

Mamma och Joel fyllde år.
Jag var på GGN för första gången i mitt liv.
Jag failade på uppskrivning och uppkörning..
Jag åkte till teneriffa!


December

Jag gjorde mitt första poäng i elitserien!
Jag hade en underbar Jul och ett roligt Nyår!  


Kommentarer
Postat av: ronja

Oliviaaa, jag har en ny blogg nu.

Vi får ses något på lovet tycker jag, puss!

2011-01-04 @ 23:17:17
URL: http://nattstad.se/ronja.malmros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0