we're dancing the stress away

mycket text, jag vet! men läs, för det är kul. och bilderna kommer på facebook när camilla slutat jobba :)

torsdag var dagen då jag för första gången klev in på sporthusets lager. fredag var dagen då jag redan var trött på det. fifan. jag står verkligen och galgar kläder och prismärker från 8-5.. men så fort jag tänker på alla pengar jag kommer få så är det liksom okej. och sen så har man ju kamrater bredvid som är lite småroliga. fast jag känner verkligen hur kul det hade vart om typ camilla eller issa jobbade med mig!

i torsdags när jag kom hem sov jag. sen gjorde jag inget viktigt alls. 
i fredags när jag kom hem övertalade camilla mig om att komma in till stan igen. sen missade jag bussen. mamma jobbade, och bilen som fanns kvar hemma hade bara 2 säten. därför bestämde jag och issa oss för att cykla till stan. och efter mycket om och men var vi iväg! det var en upplevelse kan jag säga. jag tror aldrig jag har cyklat så fort som jag gjorde när det gick nerför i endre backe! wiihu, vad kul det var. efter ungefär en timme var vi inne i stan. vi ställde cyklarna vid emelie och nina, där camilla var. sen gick vi och skulle möta ronja, michelle och denise vi vattentornet men dom var inte där :) vi satt på muren och väntade och flamsade en stund. och på något konstigt vis så lyckades ronja och dom gå förbi oss utan att vi såg, för helt plötsligt var dom vi lännakiosken. vi gick dit, där var även 2 grabbar vid namn markus och august? vi var påväg till någon jakob ett tag men det blev ändring. grabbarna försvann och vi gick istället mot öster, sen neråt. vi gick på toa. sen kom jonna :) som fyllde år, så vi sa grattis och hon visade vad hon hade fått. en sten bland annat :) sen träffade vi på två grabbar från england som var stuntmän! shit vad cooolt! dom gjorde volter och massa. vi var imponerade. dom är med i den nya wallanderfilmen! så om ni ser några svartklädda människor som ramlar nerför tak och grejer så är det dom :) en hade också blivit skjuten. på riktigt! av en pistol! det skulle vara fejk typ, men nåt gick fel. jag tog kort på ärret! 
efter lite tjatter och prat med poliser så gick vi uppåt igen. vi hade fått tre påhäng som hette tom, filip och jesper? så jag och camilla fick agera lite hjälte åt michelle. i alla fall, camilla var hungrig så vi hamnade på mcdonalds. där satt vi ett tag. vi fick förstärkning av carro också :) vi sjöng för jonna :) och jag träffade emma. 
efter det gick vi hem till ronja. eller, det var jag, issa, ronja, denise, michelle, jonna, carro och camilla :) på vägen träffade vi hampus. 
när vi tillslut kommit hem till ronja slog sig alla ner runt bordet och pratade lite om kvällen. mysigt :) sen gick carro och camilla hem. och vi som var kvar skulle gå och lägga oss. vi var på god väg. men alla blev lite uppspelta av "lag syd" och "lag nord". sen skulle michelle ut. vi bestämde att hon skulle vara tillbaka halv tre, inte en minut tidigare och inte en minut senare. vi satt oss i soffan och pratade lite och väntade på michelle. tio över två börjar ronja skrika, för det står någon i fönster. alla skriker. och sen ser vi att det var michelle och hennes bekanta. det blev lite panik och lite spring men vid halv tre hade alla bekanta gått, michelle kommit in och vi kunde gå och lägga oss :) 

nästa morgon gick jonna, denise, jag och issa upp ungefär tio över åtta. dom skulle iväg och jobba och vi skulle ta oss till mammas jobb så vi kunde åka med henne hem. jag var trött. 
när vi kom hem åt jag frukost, sen in i duchen och sen vidare på cykel upp till dalhem ip där det var dags för den traditionella loppmarknaden. jippie. det var smockat med folk verkligen. lång jävla kö! vi var fem stycken från laget, eller jag är ju knappt i laget längre. men det var i alla fall jag, norsken, mikka, erika och karro.
fan vad folk kan vara snåla alltså! synd tycker jag. 
jag stod där tills klockan blev två, då cyklade jag hem. 

klockan tre åkte vi till stan för att handla på ica maxi. 
jag och issa träffade på jesper. sen plockade vi en påse full med godis, det är liksom vår uppgift när vi handlar. har alltid varit och kommer alltid att vara. när påsen var full och vi vägt och klistrat på lappen där det stod att den kostade 91 kronor satte vi oss ner på en bänk. vi spanade en stund på när jesper ställde upp läsk. raawr! 
sen la vi ut några godisar på golvet och skrattade när folk gick eller sparkade på dom. det är så jävla kul! jag lyckades även se en gubbe som halkade på ett bananskal. fan vad kul. 
när vi kom hem igen hade jag och issa mer kul. vi gjorde bland annat en film med lite redbull och alvedon. vår humor är bäst. 

snart ska vi grilla, sen bada sen äta gooodis! godis är gott. och imorgon ska jag sova läääänge! 
förresten, nu har jag fixat biljetter till insparken! SÅ JÄVLA TAGGAD ÄR JAG! 


  

Kommentarer
Postat av: C.

Ja er humor är bäst! och gårkvällen var riktigt kul och måste öras om :D <3 Biljetter till insparken is the shiit! :D

2009-07-25 @ 20:19:43
Postat av: Anonym

haha, Redbull och alvedon är asbra! :D(Y)

2009-07-26 @ 19:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0