blixtar och dunder

i onsdags kom Camilla till mig på moppe. runt tolv var hon här. vi badade och hade skoj :D

       

sen gick vi upp och in och gjorde oss i ordning. vi åkte med mamma och issa till stan, för dom skulle in med hästen. vi gick av vid ica maxi för camilla "var sugen på choklad". där träffade vi jonas och jesper, trevligt trevligt.
vi gick till öster, den vägen har aldrig varit så lång! vi stannade vid lilla elefant och beställde pizza. sen gick vi ner till almedalen och satt oss och åt. gott som tusan :) när vi var mätta tog vi en tur runt hamnen. där träffade vi ronja, denise, michelle och jonna. dom skulle äta på joda. jag och camilla gick på stan en stund, hittade varsiett par jeans. sen var vi rastlösa och hamnade tillslut på mcdonalds, det brukar ju bli så..
vi hörde av oss till ronja. dom gjorde inte heller något speciellt så vi bestämde oss för att slå ihop oss och hitta på något. på vägen ner till hamnen igen hittade vi en badboll, som blev vår raggarboll. i hamnen kryllade det av folk och vi fick napp. men dom såg ut som danosaurier kom jag och michelle fram till, så vi sa att vi var tvugna att gå. haha.
lite senare kom emil och hampus och några. vi "hängde" med dom resten av kvällen typ. träffade även på gustav och adam och några. kul :)
kvällen bjöd på mycket fniss, en upphittad hundring som vi köpte remmar för, uppklarade kärleksproblem och även lite tårar. livet är hårt.
jag, camilla och louise åkte med min bror hem till mig och sov.

vi sov till halv ett nästa dag! haha. gick ner och åt frukost/lunch. sen gick vi ut och badade och solade. skönt. vid ungefär halv tre åkte camilla hem och jag gick och duschade. jag, issa, louise och mamma åkte till stan för att se på en lägenhet som låg på gråbo. det var en tvåa kan man säga. och den var helt okej.
när jag kom hem hamnade jag framför tvn.

i fredags sov jag ganska länge, åt frukost och sen gick jag, issa och louise ut och solade. det var jätteskönt. halv två gick jag in och bytte om. sen cyklade jag upp till kyrkan, där karro jobbar. hon hade lunch så vi satt och fikade och pratade lite. mycket trevligt :) 
när jag kom hem var det bara att göra sig iordning igen, för jag och issa skulle åka in till stan med louise och vara med ronja :) eller först gick vi en stund på stan för louise skulle ha en klänning. sen var vi på gutavallen och såg fotboll. där träffade vi frid och jocke. haha :) vid åtta gick vi och mötte ronja, och åt på mcdonalds. vi gick runt lite på hamnen och träffade massa folk. sen fick vi tråkigt. så vi ringde emil. sen var vi med han och hans gäng hela kvällen. det var kul :) jag tror vi kommer vara med på sos gute efter en liten incident som robin var inblandad i. det var lite läskigt. 
ronja blev lite upptagen med annat ett tag så jag och issa visste inte riktigt vad vi skulle göra. tillslut gick vi ut och "avbröt". sen gick vi ner till hamnen till emil och dom en sista gång. och sen började vi gå hemåt. alltså, hem till ronja där jag, issa och ronja skulle sova. men vi lyckades vara fyra personer som gick hemåt, hihi. på hemvägen träffade vi på "lillen", han var rolig. inte alls lika läskig som han ser ut. vi stod och pratade med honom i säkert en halvtimme, sen gick vi hem. ungefär vid fyra somnade vi i varsin säng. alltså, vi TRE. jag, issa ronja. den fjärde gick hem. 

klockan halv nio nästa morgon (lördag) gick vi upp och åt frukost. ronja skulle iväg och jobba vid nio. så då åkte hon med sin bror. tack för allt ronja :) 
jag och issa gick och handlade tuggummi. fifan vad trött jag var! vid tio var vi på järnvägsgatan 12. vi skulle se på en lägenhet där. den var skabbig! och behövde renoveras. får se hur det blir med köp av lägenhet. det blir nog så att vi hyr där vi hade tänkt från början. 
när jag kom hem åt jag och sen sooooov. jag var verkligen hur trött som helst. efter tre timmars sömn vaknade jag och gick upp och duschade. vid fyra var alla i familjen utom två + ganska mycket släktingar i hörsne på 93-års kalas. vi grillade och lekte lekar, det var kul :) när det var dags för efterrätt började det åska och spöregna! så vi fick gå in.
när klockan var åtta åkte vi hem. det åskade och blixtrade och regnade som fasen. så vi kunde inte se på tv eller nåt. så vi, nästan hela familjen satt oss ner vi matbordet och spelade poängpoker och åt godis. mysigt :) när klockan var tolv, godiset var slut och jag hade vunnit så var det dags att gå i säng. 

idag är det söndag, sista dagen på vecka 29. det är tråkigt väder och jag vill flytta till stan nu! ikväll ska jag och camilla och tre till(?) gå på cirkus! haha. camilla har fribiljetter, då måste man ju passa på ;) sen blir det övernattning vid nina. så vi hoppas på en regnfri rolig kväll!      

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tjockis bilderna på men bejbii ;)

2009-07-19 @ 14:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0