kenny begins

onsdagen
jag gick upp tio i nio, gjorde mig i ordning, åt frukost och cyklade iväg till bussen som gick vid tio :) där träffade jag karolina norsk, alltid lika spännande att prata med henne :D
väl inne i stan gick jag av vid hemmakväll och sedan vandrade hem till mig. dit kom sara, och hennes mamma som vi åkte med till ibc. där var det innebandy för fulla muggar. jennifer och linneas klass spelade, dom var jätteduktiga och vann allting :) linda malm spelade också, eller stod i mål. har inte sett henne på jättelänge så det var kul :) deras klass gick också vidare :)
när det var slut där åkte jag och sara med min bror (som plötsligt dök upp i ibc) hem till mig. vi gick och skulle handla mat, valde mellan pastasallad på signalen, pastavagnen, mcdonlad's eller max. det slöt med varsin pizza, fanta och en fet godispåse! bra jobbat olivia och sara.
vi smockade i oss uta helvete, sen var vi så mätta så vi var tvugna att lägga oss i sängen, knäppa upp byxorna och koncentrera oss på att inte spy. jag kunde knappt röra mig.
sen kom louise hem och gnällde över varenda grej hon såg. och efter det så var det dags att byta om inför träning med a-laget :) sara var sjuk så hon var inte med. det skulle vara jag, issa, annie, ronja och fanny med från vårat lag. men det var bara jag och issa som kom.
vi värmde upp målvakterna och sen körde vi match på liten plan. det var kul, men ganska jobbigt. (speciellt när man fortfarande var asmätt) och det gick väl ganska bra, förutom att jag var inne på varenda mål bakåt och tappade bollen så fort jag fick den typ.. 
men jaja, vi åkte hem, sara med :D vi duschade och åt och lite. sen cyklade vi upp till gympasalen i dalhem där sebastian, frid och miguel väntade på oss. vi spelade innebandy, basket och allt möjligt. sen gick vi ut och gungade på sexgungorna på skolgården :) (missförstå inte namnet, dom heter så för att det är sex gungor som är på samma ställning, inget annat)
miguel och frid åkte hem. så det blev sebastian och hans prinsessor kvar. vi satt i båten och pratade och skrämde oss själva lite. sen gick vi in igen och lekte lite till. sen plockade vi iordning och cyklade hem runt halv tolv :) sebastian överlevde hela vägen hem till sitt.
jag, sara och issa tryckte ner oss i louises säng och mysade (bara vi tre vet vad mysade innebär) tills vi somnade.


torsdagen (skärtorsdagen, emonas dag)
jag vaknade av att det regnade :/ sara låg packad som en sill på mig, även fast issa hade gått upp (hon skulle iväg och rida) och sara kunde "hoppa dit". vi gick upp vid nio, jag försökte komma på en lösning så vi skulle slippa cykla upp till bussen i regnet. och det gjorde jag! efter sminkning och frukost fick vi skjuts.där stod frid, vi gjorde han sällskap under sitt paraply medans vi väntade på bussen.
det regnade i stan också! och vi hade ingen lust att gå till södervärn, så vi tog ettan :)
i södervärn var det dags för semifinaler och finaler! vi hann se tio minuter av semifinalen där romas åttor mötte varandra. (jennifer och linnea mot linda malm) jennifer och dom vann :D
sen var det niornas semi, där mötte roma södervärn. vi hejade som attan på elin och ronni! :D men dom hörde oss inte :(  roma vann iaf.
när dom skulle bygga om planen och förbereda för finaler gick jag och sara och satt oss vid sebastian och emil :) sen kom också issa.
ROMA vann både åttornas och niornas final, gött! :D
sara åkte hem. jag och issa gick hem till mig och åt. vi hade bestämt med elin, johanna, matilda, ronni och ronja att vi skulle samlas kvart över tre vid biostaden borgen. så vi gick  till öster för att handla godis och sen vidare ner till borgen. vi väntade in alla och sen köpte vi biljetter till kenny starfighter filmen :D det var trevligt som bara den och filmen var bra. tummen upp för det :) haha, jättegärna!
vad är det för likhet mellan en julgran och en neger?
- båda har färgade kulor i grenen.



 

nu sitter jag hemma på landet och ska snart gå och ta mig en bit kladdkaka som mamma bakat :)
egentligen skulle jag till tha place in dalhem, gympasalen, ikväll igen. men jag vet inte om jag orkar. förlåt sebastian.

ciao. 





Kommentarer
Postat av: norsken

haha! den sög ju :P jag skall ge dig en bättre på måndag!

2009-04-09 @ 21:48:12
Postat av: Linnea

din förklaring blev rätt snuskig iaf olivia ;)

2009-04-10 @ 15:04:35
Postat av: johanna

det var ju en grym vitts ;)

2009-04-16 @ 15:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0